Klantenservice Interbikes.nl

Veelgestelde vragen rondom betalen

Hoe kan ik de fiets betalen?

De betaalmethoden die wij ondersteunen zijn als volgt:
• IDEAL
• Creditcard
• Bancontact (voor Belgische klanten)
• Klarna (achteraf betalen)
• IN3 (in 3 termijnen betalen)
• Contant bij afhalen
• Pin bij afhalen
In onze winkels kunt u contant betalen en pinnen. Als u graag wilt pinnen, zorg er dan voor dat uw pinlimiet voldoende hoog is.

Kan ik achteraf betalen?

Met Klarna betaal je pas wanneer je de producten thuis hebt beoordeeld. De betaaltermijn bedraagt 14 dagen en gaat in als wij de bestelling verzenden. Hierover ontvang je een mail van Klarna.

De betalingsgegevens staan op de factuur. Klarna achteraf betalen is een veilige en eenvoudige betaalmethode.
Voor meer informatie over deze betaalmethode ga je naar de servicepagina van Klarna.

Kan ik in termijnen betalen?

Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van IN3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In 3 keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.

Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Stap 1:
Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
Stap 2:
Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
Stap 3:
Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.

De levertijd van een artikel staat los van de betaaltermijnen.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Zodra we je bestelling hebben ontvangen, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je orderbevestiging. Je kunt je facturen ook downloaden in je besteloverzicht op onze website. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je je orderbevestiging binnen krijgt. Hierin ontvang je de een link om je factuur te kunnen zien.

Ik heb betaald maar geen orderbevestiging ontvangen?

Soms belandt de mail in je spambox. Zit ‘ie daar niet in? Dan is de mail vertraagd óf je betaling is mislukt.

Heeft u betaald met iDEAL, maar weet u niet zeker of uw bestelling gelukt is of niet? Controleer of er geld is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, dan is de betaling niet gelukt en bent u sowieso geen geld kwijt. U kunt uw bestelling opnieuw plaatsen.
Is er wel geld afgeschreven, maar heeft u nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we u aan om even te wachten. Het kan namelijk tot een uur duren voordat wij betalingen binnen krijgen. Als u na een uur nog geen orderbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Met behulp van je ordernummer kunnen we u snel helpen. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld.

Terugbetalingen

Het kan voorkomen dat we een terugbetaling moeten doen. Bijvoorbeeld bij een retour. dan wordt het betaalde bedrag teruggestort op de rekening waarmee betaald is. Dat geldt voor alle betaalmethoden. Dus als je bijvoorbeeld met iDeal betaald hebt dan wordt het geld terug op jouw rekening gestort. Heb je met creditcard betaald dan wordt het bedrag teruggestort op jouw creditcard.

Waarom heeft Klarna mijn aankoop niet goedgekeurd?

Klarna keurt niet 100% van de bestellingen goed. Het doel van Klarna is om verantwoorde, ethische en verstandige bestedingsgewoonten te ondersteunen. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn als een aankoop wordt geweigerd nadat deze in het verleden is goedgekeurd.
Het goedkeuringsproces helpt Klarna echter om haar diensten op verantwoorde wijze aan haar klanten aan te bieden. Uw klantenservice kan het resultaat van het geautomatiseerde goedkeuringsbesluit niet wijzigen.

Wil je je bestelling graag hebben? Bestel dan eenvoudig met een andere betaalmethode of neem contact op met ons op.

Hoe betaal ik een fiets via het fietsplan?

De wijze waarop u de fiets dient te betalen, hangt af van de wensen van uw werkgever. Informeer hiernaar bij uw werkgever. Er zijn drie betalingsmogelijkheden bij het fietsplan:

U betaalt zelf (via de door u gewenste betaalmethode) en declareert het aankoopbedrag bij uw werkgever;
Uw werkgever betaalt (wij sturen de factuur naar uw werkgever);
De betaling gaat via een bemiddelaar en zij regelen de betaling met uw werkgever. Bij de regeling via de bemiddelaar komen er nog extra kosten bij.

Overleg met uw werkgever óf en voor welke aankoopwaarde u een fiets mag kopen binnen het fietsplan. Uw werkgever kan de administratie hiervan zelf uitvoeren of ervoor kiezen deze over te dragen aan een bemiddelaar zoals Bedrijfsfietsen Nederland (BFN), ABC fietsplan, Nationaal Fietsplan (NFP) of FiscFree. Zij beschikken over erg veel ervaring omtrent het Fietsplan waardoor ze goed weten wat u nodig heeft. Deze externe partijen rekenen wel nog extra kosten, dit bedrag is 15% van het aanschafbedrag met een maximum van €1000, waardoor het maximum bedrag op €150 zit.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@interbikes.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!