Klantenservice Interbikes.nl

Veelgestelde vragen rondom bestellen

Bezorgstatus

Kan ik de status van de bezorging volgen?

In het overzicht van bestellingen in jouw account vind je de meest actuele status van jouw pakketje. Zodra het pakket is overhandigd aan de vervoerder wordt de Track & Trace code ook hier toegevoegd.

Bekijk de bezorgstatus van jouw bestelling

Heb je een bestelling geplaatst zonder account? Bijvoorbeeld als gast of vanuit de winkel. Dan houden we jou per mail op de hoogte.

1. Bestelbevestiging

Je ontvangt eerst een 'bestelbevestiging’ met een overzicht van jouw bestelde product(en). Op dat moment is je bestelling succesvol bij ons magazijn of winkel binnengekomen.

2. Verzend- of ophaalbevestiging

Afhankelijk van jouw gekozen bezorgoptie ontvang je een andere ‘verzendbevestiging’.

Bezorgen (op afspraak)
Zodra alles is ingepakt én overhandigd is aan onze vervoerder ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace waarmee je de zending kan volgen en een indicatie krijgt hoe laat je de bezorger precies kan verwachten. Deze mail wordt vaak ‘s avonds laat verstuurd omdat we dan alles overhandigen aan onze vervoerder.

Ophalen in de winkel
Zodra jouw producten klaarliggen in jouw gekozen winkel ontvang je een mail met de boodschap dat jouw bestelling klaarligt. Je kunt jouw bestelling met deze mail nu komen ophalen.

Levering uit de winkel
Wanneer jouw product niet op voorraad is in ons centrale magazijn wordt deze verstuurd vanuit een MediaMarkt winkel. In dat geval ontvang je geen verzendbevestiging met Track & Trace vanuit ons, maar vanuit onze vervoerder Trunkrs.

Mijn bestelling wordt geleverd, maar ik ben niet thuis. Wat nu?

De bezorger geeft het pakket af bij de buren (tot € 100.-) en anders bij een pakketpunt in de buurt. Je ontvangt een kaartje met informatie over de locatie van jouw pakket.

Bij grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, krijg je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag aanpassen. Na 2 mislukte bezorgpogingen komt het product retour naar ons magazijn. De bestelling wordt automatisch geannuleerd en de terugbetaling wordt direct in gang gezet. De terugbetaling duurt gemiddeld zo’n 8 werkdagen.

Service bij levering

Welke service wordt er geboden bij het bezorgen van mijn bestelling?

Wanneer je een product koopt in de MediaMarkt webshop of in een MediaMarkt winkel, dan kun je het bijvoorbeeld thuis of op kantoor laten bezorgen.

Standaard bezorging (Gratis)
Grote producten zoals witgoed, keukenapparatuur en televisies bezorgen wij kosteloos tot aan de drempel van jouw woning. Dit is waar je op kan rekenen:

  • Bezorgen tot en met de 4e verdieping wanneer er geen lift aanwezig is.
  • Bezorgen tot aan de drempel van jouw voordeur.
  • Meenemen van jouw oude apparaat, mits deze leeg, droog, schoon en afgekoppeld is en klaarstaat voor de drempel van jouw voordeur.

Voor kleine producten geldt dat wij deze bezorgen tot aan de drempel van jouw woning of door de brievenbus.

Let op! Producten worden alleen aangesloten op gas-, perilexaansluiting of trekschakelaar indien de daarbij horende, aanvullende, dienst is aangeschaft. Het bovenstaande is niet van toepassing op Amerikaanse koelkasten.

Plaatsen en aansluiten conform RIVM richtlijnen (€ 24,95)
Dit doen we voor je bij deze service:

  • Bezorgen in een appartementencomplex tot en met de 4e verdieping wanneer er geen lift aanwezig is. (niet van toepassing op Amerikaanse koelkasten)
  • Uitpakken van het apparaat en retour nemen van het verpakkingsmateriaal.
  • Het apparaat plaatsen op de gewenste plek en voor je aansluiten.
  • Aansluiten van het apparaat op bestaande aan- en afvoer. Let op: aansluiten op een trekschakelaar, gasleiding of Perilex-aansluiting hoort hier niet bij.
  • Meenemen van jouw oude apparaat, mits deze leeg, droog, schoon, afgekoppeld en klaar voor transport is.
  • Controleren of jouw nieuwe apparaat goed functioneert.

Bezorg- en installatieservices
Sommige producten, zoals wasmachines, drogers en televisies, kunnen wij ook voor jou in huis plaatsen, aansluiten, installeren, ophangen en/of inbouwen. Om hier gebruik van te maken kies je op de productpagina of in jouw winkelmandje voor één van onze extra bezorg- en installatieservices. Actuele informatie over de mogelijkheden en prijzen vind je op de productpagina van jouw gewenste product.

Kies je een van de bezorg- en installatieservices? Dan wordt het product niet de volgende dag geleverd. De installateur neemt contact met je op om een afspraak te maken.

Je hebt de mogelijkheid om een oud wit- of bruingoedproduct mee te laten nemen. Het oude product moet dan wel transportklaar staan:

Wordt mijn oude product meegenomen?

Een oud apparaat kan door onze bezorgdienst meegenomen worden. Het apparaat moet dan wel transportklaar staan:

  1. Leeg, droog en schoon (ontdaan van bijvoorbeeld ijs- en voedselresten);
  2. Geheel ontkoppeld;
  3. Intact;
  4. Gereed voor transport.

Let op: Dit geldt niet voor kleine apparaten. Hierkun je inzien of je jouw kleine apparaat kan meegeven aan de pakketbezorger van PostNL. Als je de bestelling afhaalt op een PostNL-locatie, kun je het artikel daar direct afgeven.

Een oud apparaat kan je ook aanbieden bij een MediaMarkt-winkel waar je een nieuw, vergelijkbaar apparaat koopt of opsturen naar onderstaand adres:

MediaMarkt.nl E-waste
Antwoordnummer 2016
2130 RH Hoofddorp

Verpak het apparaat stevig en plak of schrijf dit adres goed leesbaar op de bovenkant van de doos. Houd er rekening mee dat de PostNL-chauffeur of de PostNL Servicepunt-medewerker enkel pakketten aan kan nemen met een maximumformaat van 175 cm x 78 cm x 58 cm en een maximumgewicht van 30 kilo.

Bezorgafspraak wijzigen

Kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

In sommige gevallen kan je het bezorgadres wijzigen via de mail die je van de vervoerder ontvangt.

Is dit niet mogelijk? Dan willen we je vragen om het contact formulier in te vullen en de oude- én nieuwe adresgegeven te noteren.

Vul bij e-mailadres het e-mailadres in die je gebruikt hebt bij het plaatsen van je bestelling. We kunnen niet garanderen dat we het bezorgadres kunnen wijzigen, maar gaan wel ons best doen bij de vervoerder. 

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.

Kan ik het bezorgmoment wijzigen?

Het bezorgmoment kan je wijzigen via de mail die je ontvangt vanuit de vervoerder. Is het op deze manier niet meer mogelijk, omdat de vervoerder al onderweg is of omdat de planning al is gemaakt, dan kunnen wij dit ook niet meer voor je wijzigen.

Bezorgopties/kosten

Welke bezorgopties zijn er en moet ik ervoor betalen?

Bezorgkosten 
Bij het afronden van jouw bestelling zie je direct welke bezorgopties en kosten er gelden voor jouw product(en). Klik hier voor een overzicht.

Bezorging op afspraak (tijdvak) 
Bij deze optie kies je zelf een specifieke bezorgdag en een tijdvak waarin je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. De kosten kunnen per dag van de week en tijdvak variëren. Klik hier voor een overzicht.

Bezorgopties 
Je kunt jouw bestelling op een door jou opgegeven adres in Nederland laten bezorgen of ophalen in een van onze MediaMarkt-winkels. 

Bezorgen 
Afhankelijk van het formaat van de producten bezorgen we jouw bestelling per brievenbuspost of pakketpost. Helaas kunnen we dit niet op voorhand aangeven. 

Grote producten zoals wasmachines, koelkasten en tv's (vanaf 55") bezorgen wij standaard tot aan de drempel van jouw woning. In appartementencomplexen zonder lift bezorgen wij tot en met de 4e verdieping. Indien gewenst, nemen we jouw oude apparaat mee als deze schoon, droog en afgekoppeld bij de voordeur staat. 

Naar informatie over bezorgstatus

Naar informatie over (extra) service bij levering en oud millieu 

Bezorging op afspraak (tijdvaklevering) 
Kies zelf een gewenst bezorgmoment waarin je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. Je kunt tot 14 dagen vooruitplannen. Naast het kiezen van een specifieke dag kun je tegen betaling ook een kleiner tijdvak van 2 tot 4 uur kiezen (bijvoorbeeld 's avonds tussen 17:00 en 21:00). Onder het kopje 'Bezorgkosten' vind je de tijdvakken die wij aanbieden. 

Vandaag bezorgd
Bestel vóór 13:00 en je hebt jouw product(en) dezelfde dag nog in huis, indien beschikbaar voor het product van jouw keuze.

Ophalen in de winkel 
Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar.  

Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1-2 dagen. 

Naar informatie over ophalen in de winkel  

Bezorging bij PostNL-punt 
Je kunt jouw bestelling bij een PostNL-punt laten bezorgen.  

Service bij levering 
Naast het bezorgen van jouw product(en) bieden wij nog extra bezorgservices aan. Denk hierbij aan het aansluiten van een wasmachine, het inbouwen van jouw nieuwe koelkast of het meenemen en recyclen van jouw oude product.  

Naar informatie over service bij levering 

Bestelling in één doos 
We doen ons best om jouw hele bestelling in één doos en in één keer te bezorgen. Soms kan het helaas voorkomen dat we een levering moeten opsplitsen (bijvoorbeeld omdat deze door twee verschillende vervoerders geleverd worden).

Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

Je kunt jouw product(en) in onze webshop bestellen en ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van jouw bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Wanneer het product op voorraad is en je binnen openingstijden besteld, leggen wij het binnen 30 minuten voor je klaar.

Als het product niet direct op voorraad is wordt deze eerst vanuit ons centrale magazijn naar de winkel gestuurd. Dit duurt meestal 1-2 dagen.

Meer informatie over ophalen in de winkel

Wordt er ook bezorgd op de Waddeneilanden?

Briefpost en pakketpost bestellingen worden volgens de standaardprocedure naar jou verstuurd. Grote producten zoals wasmachines, koelkasten en TV's (groter dan 55") die geleverd worden via onze transportdienst worden afgeleverd bij het distributiecentrum voor jouw eiland. Wij verzoeken je om in dat geval zelf contact op te nemen met het distributiecentrum om een bezorgafspraak in te plannen.